KONCERT CUDZYCH ŻYCZEŃ - Izabella Frączyk

Rozpędzone konie zdarzeń,
Wiozą nas przed siebie.
Dokąd w życiu nas zawiodą?
Pytasz mnie? Ja nie wiem …
Zatracony w tym galopie,
Poddaje się jemu.
Dokąd dotrę ? To nieważne,
Nie pytaj mnie czemu …

„Koncert cudzych życzeń” to przykład na potwierdzenie słów, że "kto nie ryzykuje, ten nie ma" …

Iza Frączyk w I tomie „Stajni w Pieńkach” zabiera nas w przygodę z końmi w tle. Główna bohaterka Magda jest młodą kobietą, która zmaga się z problemami natury finansowo-zawodowo – osobistej. Wiecznie zapracowany mąż, brak pracy, zadłużona teściowa, która porzuca swój biznes z dewocjonaliami i z buciorami oraz całym wątpliwym „błogosławieństwem inwentarza” wkracza w życie młodych. Magda ma już dosyć codziennych zmagań i przepychanek z życiem i … teściową. Jakby w odpowiedzi na jej modlitwy, pojawia się furtka, którą może uciec. Tylko czy faktycznie jest dokąd? Bo oto bohaterka i jej siostra dziedziczą w spadku po dawno niewidzianej babci spadek – stadninę koni w Pieńkach. Po pierwszym entuzjazmie, nadchodzi smutna rzeczywistość. Parcela jest zaniedbana, brudna, a przylegająca do niej działka, która mogłaby być źródłem dodatkowego dochodu, okazuje się działką rolną, trudną do sprzedaży. Pomimo wielu wątpliwości Magda podejmuje „męską decyzję” i próbuje zawalczyć o schedę po babci. Jak można przypuszczać zniszczona i zadłużona stadnina to nie koniec problemów.
Książka napisana jest lekkim językiem, czyta się ją szybko. Pierwsza połowa książki, to jak dla mnie nieco za długi wstęp, w którym poznajemy historię życia Magdy. Niemniej jednak w drugiej części książki fabuła nabiera rozpędu i pojawiają się ciekawe wątki. Na zachętę powiem Wam, że nie zabraknie zawirowań uczuciowych oraz tajemniczych trupów. A co z tego wyniknie? Musicie przekonać się sami.

Izabella Frączyk w „Koncercie cudzych życzeń” pokazuje nam, że czasem warto, a nawet trzeba zaryzykować. Uświadamia, że życie nie jest złożone jedynie z codziennej bieganiny za pieniędzmi i rzeczami materialnymi. Czasem bowiem to co wydawać by się mogło nie ma szans na powodzenie, może być dla nas ratunkiem i drogowskazem w dalszym życiu. Magda jest bohaterką, z którą może utożsamiać się każda kobieta, a jej determinacja, siła i wola walki - są godne naśladowania. Jeżeli jesteście miłośnikami koni, a przy tym lubicie nieco zagmatwane historie, to jest to pozycja właśnie dla Was.

Kontynuacja losów Magdy w II tomie cyklu pt. „Spalone mosty”. 


TYTUŁ: Koncert cudzych życzeń
AUTOR: Izabella Frączyk
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
ILOŚĆ STRON: 320
GATUNEK: literatura obyczajowa


Komentarze

  1. Okładka mnie zachwyca i ostatnio miałam wziąć tę książkę w bibliotece, ale się powstrzymałam. Wypożyczę, gdy stos powieści do przeczytania się zmniejszy ;) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też stos coraz większy, szkoda tylko, że czas się nie rozciąga :D

      Usuń

Prześlij komentarz

instagram

Copyright © NIEnaczytana