"PISARZA PORTRET WŁASNY" - czerwiec



KAROLINA WILCZYŃSKA


„Wierzę, że nic w życiu nie dzieje się przypadkiem, że wszystkie doświadczenia, nawet te niezbyt miłe, są nam potrzebne. I jeszcze w to, że trzeba mieć marzenia i nie przestawać w nie wierzyć. A szczęście zawsze w końcu przychodzi. Nie ma innego wyjścia. W to wierzę.”
/wywiad dla matras.pl/


Znana czytelnikom przede wszystkim z serii pt. „Stacja Jagodno”. Na swojej stronie pisze, że jest: „Kobietą ze wszystkimi zaletami i wadami swojej płci: wrażliwą, emocjonalną i romantyczną, ale bywam też kapryśna, złośliwa i bezwzględna. Wierzę w przeznaczenie i miłość, a że jestem uparta - mimo różnych doświadczeń nadal ufam w ludzką szczerość i własną intuicję. Piszę o tym, co moim zdaniem ma największe znaczenie w życiu – o uczuciach – nie bojąc się nawet tych najskrytszych i najtrudniejszych. Bo najważniejszy jest dla mnie człowiek i jego emocje. Prawie najważniejszy. Zaraz po miłości.”

CO LUBI?
Z wiadomości o autorce, jakie możemy znaleźć w Internecie dowiedziałam się, że Karolina Wilczyńska jest miłośniczką rękodzieła. W wolnych chwilach haftuje, szydełkuje, robi na drutach, próbuje swoich sił z decoupage’m i tworzy biżuterię. Lubi też prace w ogrodzie. Można by rzec „Leonardo da Vinci w spódnicy”. W wielu wywiadach mówi o „rozciąganiu czasu”. Może wydawać się to niemożliwe, jednak zdaniem Karoliny Wilczyńskiej - jeśli się robi to co się lubi, wszystko jest wykonalne. Jej ukochane kwiaty to  słoneczniki.🌻🌻🌻

CZEGO NIE LUBI?
Nie znosi bezmyślności i braku tolerancji. Widok bezmyślnych ludzkich oczu, chamstwo i głupota powodują u niej długie okresy melancholii.

JAK PISZE?
Sama mówi o tym najlepiej: „Opowieść rodzi się we mnie powoli. Dojrzewa mi w głowie i kiedy już jest gotowa do wyjścia – muszę się jej poświęcić bez reszty. Wtedy siadam i piszę. Wszystko inne odkładam na bok. Trudno nawiązać ze mną kontakt, żyję w świecie powieści i wychodzę tylko jeżeli to naprawdę konieczne. Tak mam. I od razu dodam, że nie piszę żadnych planów, nie mam tablicy z żółtymi karteczkami, nie wyznaczam codziennego limitu słów, zdań czy stron. Albo piszę, albo nie.” Jej powieści doceniane są m.in. za perfekcyjnie opracowane studium psychologiczne każdej z postaci.

DOROBEK PISARSKI

Powieści: Właśnie dziś, właśnie teraz, Ja kochanka, Anielski kokon, Ta druga, Performens.
Serie powieściowe: Rok na Kwiatowej, Stacja Jagodno, Seria "z Nataszą".
Opowiadania: Błąd w sztuce. Kryminalna piła, 31.10 czyli Halloween po polsku, 31.10 Halloween II. Wioska przeklętych, 31.10 Halloween III. Księga cieni.

KONTAKT
Instagram: kwilczynska11
grupa FB: 'Stacja Jagodno' 

Na zakończenie chciałam jeszcze przytoczyć jedną z wypowiedzi autorki, która mnie osobiście urzekła:
Przez świat podążam z nieustającą wiarą w dobro i sprawiedliwość, znosząc z godnością spotkania z mniej sympatyczną częścią ludzkości. Staram się zachować jak najwięcej z dziecięcej części swojej natury, dzięki czemu mam nadzieję nie stać się obojętną na los innych. Idę przez życie w szpilkach, glanach lub boso -  zależnie od tego, kogo i co spodziewam się spotkać”.




Komentarze

instagram

Copyright © NIEnaczytana