"Babcie od A do Z" - Raquel Diaz Reguera

Każdy z was zapewne zna jakąś babcię. Wielu też miało okazję poznać, co znaczy babcina miłość, troska czy opieka. Najczęstsze wspomnienia związane są z dzieciństwem, chociaż również w dorosłym życiu babcie wspierały nas dobrą radą, doświadczeniem i mądrym słowem. Ale czy ktoś z was pomyślał, że bacie można przyporządkować do jakiejś kategorii? Babcia z Głową w Chmurach, Babcia Sknera, Babcia Pedantka, a może miks różnych cech i predyspozycji do bycia idealną, bo naszą babcią? 
Książeczka "Babcie od A do Z" to była moja miłość od pierwszego wejrzenia. Przepięknie wydana. Ilustracje zachwyciły mnie już wtedy, kiedy zobaczyłam zapowiedź tej pozycji wydawniczej. A treść? Treść dopełniła tego uczucia.
W książeczce znajdziecie charakterystykę 29 babć, ich upodobania, atrybuty, specjalne wymagania, a nawet typowe dla danej kategorii prezenty dla wnuków. Jak deklaruje sama autorka na jej kartach znajdziecie również skrzętnie ukryte i chronione sekrety seniorek rodów. I powiem wam, że lektura tej książki to świetna, czasem sentymentalna przygoda, która niejednokrotnie wywoływała na mojej twarzy uśmiech i westchnienie na wspomnienie mojej babci, której niestety już nie ma z nami...
Nie sposób nie poddać się tej przemiłej zabawie i próbie dopasowania swojej babci (babć) do wybranych kategorii. Nie tylko ja dałam się skusić nietuzinkowej historii zawartej w tej książce. Również mój syn intensywnie myślał, czy jego babcie są reprezentantkami którejś konkretnej kategorii. Ostatecznie stwierdził, że zmiksowałby kilka z nich i wówczas taki misz - masz odzwierciedliłby jego babcie. 
"Babcie od A do Z" to także kompendium wiedzy o ich ulubionych pupilach, zapachach, zawartości kieszeni, rodzajach buziaków, ulubionych powiedzonkach czy upodobaniach dotyczących sypialni. Na zakończenie lektury możecie sprawdzić, jak wiele udało wam się dowiedzieć i czy potraficie rozpoznać na zbiorowej ilustracji każdą z Babć. 
Podsumowując:

Książeczka "Babcie od A do Z" absolutnie mnie kupiła swoją okładką, a przede wszystkim zawartością. To nietuzinkowa, zabawna i sentymentalna podróż do świata ukochanych babć. To bardzo fajny pomysł na prezent nie tylko dla dziecka, ale dla babci także. Mogą oni wspólnie spróbować ustalić, do której z kategorii należy babcia. Porównać swoje spostrzeżenia, a przede wszystkim spędzić czas razem na fajnej zabawie. Polecam!

Książkę możecie kupić tutaj → "Babcie od A do Z"
Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu DEBIT. 
https://www.facebook.com/WydawnictwoDebit/

Komentarze

  1. Idealna książka na Dzień Babci, by spędzić z nią wpłynie czas na fajnej zabawie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram

Copyright © NIEnaczytana