"Kacper dorasta" - Monica Peitx


Każdy z nas przechodził przez tzw. trudny okres. Dojrzewanie dawało się we znaki nie tylko nam, ale także naszym rodzicom i najbliższemu otoczeniu. Czasem nie rozumieliśmy zmian jakie w nas zachodzą i szukaliśmy porady u rodziny lub starszych koleżanek i kolegów. A gdyby tak ktoś dał nam do ręki książkę, która krok po kroku przeprowadzi nas przez najbardziej newralgiczne etapy naszego dorastania?
Sama mam dwóch synów, w tym jeden z nich jest w wieku bohatera książki "Kacper dorasta". Czasem ciekawią go zmiany jakie zachodzą w jego ciele, dziwią go pewne "zdarzenia" i szuka, póki co, wsparcia u mnie lub swojego taty. Jednak kiedy podsunęłam mu książkę Monici Peitx Wydawnictwa Debit, z zainteresowaniem przeczytał. Oczywiście zanim mu ją dałam do czytania, sama zagłębiłam się w lekturze. Jakie są moje wrażenia?
Książka jest napisana naprawdę fajnym językiem. Rzeczowo tłumaczy najważniejsze zmiany oraz wątpliwości jakie mogą pojawiać się u małego mężczyzny. Nie demonizuje fazy dojrzewania, a wręcz przeciwnie - ukazuje jej plusy oraz elementy, na które należy zwrócić uwagę. Młody czytelnik znajdzie w niej na pewno odpowiedzi na pytania, których wstydził się zadać, jak chociażby te dotyczące wzrostu jąder, polucji nocnych oraz wielkości członka. Mój syn ucieszył się kiedy przeczytał, że jego frustracje spowodowane niskim wzrostem, są wynikiem późniejszego dojrzewania u chłopców. Cytując go: "jest nadzieja, że urosnę". Dzięki "Kacper dorasta" miał okazję oszacować także, jaki będzie jego wzrost w przyszłości. 
Poza kwestiami dotyczącymi dojrzewania, dowiedziałam się również wielu innych ciekawych rzeczy jak np. tego, czym jest  i do czego służy orchidometr. Jestem pewna, że zdobyta dzięki książce wiedza, pomoże mi w trudnych rozmowach z synem, które czekają mnie w przyszłości.
Podsumowując:

Jeśli macie syna, u który niedługo niedługo rozpocznie się proces dojrzewania, koniecznie zaopatrzcie go, i siebie, w tę pozycję wydawniczą. Jeśli macie córkę, to możecie sięgnąć po wersję żeńską pt. "Maja dorasta". Książka pomoże waszemu dziecku lepiej zrozumieć, a przede wszystkim zaakceptować zmiany, których nie może uniknąć. A wszystko to 'podane' w sposób przystępny, z fajnymi ilustracjami, a nade wszystko rzeczowym komentarzem, który nie odstręcza, a nadaje książce fachowego wymiaru. Polecam!

Książkę możecie kupić tutaj → "KACPER DORASTA"

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu DEBIT. 

https://www.facebook.com/WydawnictwoDebit/


Komentarze

Prześlij komentarz

instagram

Copyright © NIEnaczytana