"Kacper" - Gabriela Gargaś [PREMIEROWO] - patronat medialny

 

Można się starać zrozumieć, ale i tak pewne rzeczy będą nas bolały. Bo tęsknota boli. I nieważne, jak silnym człowiekiem byś był, to wcześniej czy później może tak ci wejść pod duszę, że będzie bolało".

Czy w świecie pełnym różnic jest miejsce na uczucia?

On – Kacper – żołnierz jednostki specjalnej stacjonującej we Francji.  Jego codzienność to przedzieranie się przez dżunglę w Gujanie Francuskiej, odbijanie zakładników, rozbijanie szajek przemytników. Życie żołnierza to jego praca i pasja.
Ona – Ksenia – kobieta po przejściach. Skrywa w swoim sercu nie tylko ból i cierpienie po stracie, ale także tajemnicę, której nikomu nie wyjawia.
Różni ich wszystko. Połączy ich miłość.
Życie nie jest jednak bajką. Przeszłość Kacpra da o sobie znać, a skrywane przez Ksenię tajemnice wyjdą na jaw…
Czy tych dwoje będzie potrafiło na nowo sobie zaufać? Czy miłość potrafi wszystko wybaczyć? Czy oprócz miłości do stworzenia dobrego związku potrzeba czegoś więcej?

Kochałam cię, ale wolałeś inną. Odszedłeś, zostawiając mnie z poczuciem, że nic nie znaczę. Nie potrafię bez ciebie oddychać, a w moim sercu i życiu pozostała jedynie wielka pustka, której nic i nikt nie był w stanie zapełnić… A jednak stanęłam na nogi. Podniosłam dumnie głowę, bo nie chciałam, abyś widział, że cierpię. Ktoś wyciągnął pomocną dłoń, a i ja odkryłam, że mam w sobie dosyć siły, aby zawalczyć o siebie. Pragnęłam zbudować mój świat bez ciebie. I wtedy, kiedy już myślałam, że jestem skazana na głód niemiłości, pojawił się ON.
ON – był kimś, kogo potrzebowałam. Niespodziewanym darem od losu, który rozjaśnił moją codzienność i znów poczułam, że chcę. Że pragnę, że potrzebuję, że mogę. Że jest ktoś, kto akceptuje mnie w pełni, mimo równic, które przecież nas dzieliły. Dzieliła nas i ONA. Tajemnica sprzed lat, którą chciałam zachować dla siebie… Mimo wszystko narodziła się między nami wyjątkowa więź, która wydawała się nierozerwalna. Nagle usłyszałam to… Złośliwy chichot losu, który znów ze mnie zakpił, stawiając na jego drodze kogoś innego… Nie wiedziałam, czy JA i ON to jeszcze MY. Czy mamy szansę na wspólną przyszłość?
W nową powieść Gabriela Gargaś tchnęła całe morze emocji. Gamę uczuć tak różnorodnych, że czytelnik, sięgając po nią, nie spodziewa się, jak wiele otrzyma. Będą łzy i uśmiech, ból i smutek, radość i miłość, a to wszystko zamknięte w jednej książce. Autorka utkała opowieść, która traktuje o zdradzie i opuszczeniu, o nieporozumieniach w związku, które zebrały żniwo, zostawiając jedną ze stron ze złamanym sercem. To historia kobiety po przejściach i mężczyzny z doświadczeniem, które nie jest dane każdemu. Kacper bowiem jest żołnierzem jednostki specjalnej. Jego codzienność i praca w niczym nie przypominają korporacyjnej rzeczywistości. Tych dwoje życiowych rozbitków trafia na siebie przypadkiem. Ich drogi krzyżują się, dając im szansę na wspólną przyszłość i uczucie, którego oboje tak bardzo są złaknieni… A jednak, jak to w życiu, los bywa przewrotny. Przeszłość postanawia zapukać do drzwi mężczyzny, stawiając go w trudnej sytuacji. Jakże inaczej można nazwać konieczność wyboru między miłością, a… miłością?
Autorka w nowej książce mierzy się z tematem straty, ale także przygotowania się na nią. O ile można w ogóle się na nią przygotować… Kiedy czytałam, cały czas wyobrażałam sobie siebie w takiej sytuacji, co sprawiało, że łzy mimowolnie płynęły po moich policzkach. Gabriela Gargaś potrafi tak grać na strunach emocji, że czytelnik poddaje się jej słowom, niczym plastyczny materiał. Pozwala się prowadzić przez meandry ludzkich uczuć, które są fundamentem, na którym autorka utkała swoją opowieść. Historię o tajemnicach, które każdy ma. Sekretach skrywanych w pamięci, zamiecionych pod dywan zapomnienia, bo tak łatwiej czasami sobie z nimi poradzić, przetrwać i nauczyć się żyć z tym, co się wydarzyło… Ale i o tajemnicach, które los stawia na naszej drodze niespodziewanie, zmuszając nas do konfrontacji z nimi, bez względu na to, czy tego chcemy, nie bacząc na to, na jakim etapie życia akurat się znajdujemy.


Podsumowując:

„Kacper” to powieść, która nie tylko wywołuje wiele emocji. To także poruszająca historia, która zmusza do refleksji. Rozważań nad tym, co mamy i co by się stało, gdybyśmy mieli to nagle stracić? Co by było, gdybyśmy musieli przygotować się na to, że to, co do tej pory kochaliśmy, co było jedyną stałą w naszym życiu, zostało nam odebrane? Jak przygotować siebie i innych na coś, czego nie można powstrzymać? Czy w ogóle to jest możliwe…? Czasami można jedynie się z tym pogodzić i spróbować wycisnąć życie jak cytrynę, czerpiąc z niego wszystko to, co ofiarowuje nam najlepszego. Nawet wtedy, jeśli jutra miałoby nie być… To także opowieść o miłości i spełnieniu, do którego droga nigdy nie jest łatwa i prosta. Ale czasami po prostu trzeba zaryzykować! Otworzyć się na drugiego człowieka, bywa, że i na niego poczekać, a przede wszystkim spróbować zrozumieć. Miłość stanowczo jest tego warta! 

Książkę możecie zamówić tutaj: KLIK

Materiał promocyjny na zlecenie Skarpa Warszawska.

https://www.facebook.com/SkarpaWarszawska/

 

Komentarze

instagram

Copyright © NIEnaczytana