"KARTKA Z PRZEPIŚNIKA" - ANNA SAKOWICZ

Jak wam mija popołudnie? Mi przyszła ochota na coś słodkiego.
I dlatego pomyślałam o przepisie jaki dostałam od Anna Sakowicz - strona autorska na pyszne ciasto. Jeśli i wy macie ochotę na słodkości, to dzielę się nim z Wami.
Zapraszam na kolejną odsłonę cyklu NIEnaczytana "KARTKA Z PRZEPIŚNIKA czyli autorzy polecają" .
A tak zachęca do jego spróbowania sama autorka:
Jestem łasuch i bardzo lubię przygotowywać desery. W jednej z moich powieści (w „Już nie uciekam”) bohaterka częstowała gości ciastem czekoladowym. Pachniało winem i czekoladą. Dlatego też podaję właśnie ten przepis, bo potrafi zaczarować dom. Nikt się nie oprze temu aromatowi. Ciasto wychodzi bardzo pulchne i niezwykle czekoladowe. A kiedy wyciąga się je z piekarnika, zapach wina uderza w nos. Oczywiście mogą je jeść dzieci, ponieważ alkohol wyparowuje podczas pieczenia.
Gorąco polecam!

Anna Sakowicz pisze o sobie na blogu Kura pazurem:
"Jestem kobietą, mamą i żoną, maniaczką książek, miłośniczką kina i teatru. Jakiś czas temu poczułam się jednak jak przysłowiowa kura domowa, ponieważ ze względu na zmianę miejsca zamieszkania musiałam zwolnić się z pracy. Moje życie wkroczyło więc na zupełnie inne tory i żeby nie zwariować od latania na szmacie, założyłam ten blog. Jego nazwa durna, ale cóż, powstała pod wpływem chwilowego załamania.
Obecnie jestem kurą domową tylko na 1/2 etatu. Prowadzę własną firmę. Małą, ale za to własną. Jestem sobie sterem, żeglarzem, okrętem."
A poza tym większości z Was Anna jest z pewnością znana jako autorka książek tj. m.in. Trylogia Na Kociewiu, Żółta tabletka plus, czy wydanej ostatnio książki dla dzieci - Leniusiołki. :)
Jeśli jest wam mało wiadomości o tej wszechstronnej autorce, to odsyłam was na jej stronę autorską: https://www.facebook.com/annasakowicz/ oraz do grupy fanów: https://www.facebook.com/groups/1753110991370690/







Przepis w wersji "kopiuj/wklej":






Składniki:
1 i 3/4 szklanki mąki
1,5 szklanki cukru (drobnego)
3/4 szklanki kakao
1 łyżeczka sody
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 szklanka kefiru
1/2 szklanki oleju
2 jajka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 szklanka wytrawnego czerwonego wina



Wszystko musi być w temperaturze pokojowej.
Przesiać: mąkę, kakao, sodę, proszek i sól.
Do miski wlać kefir, olej, jajka, wanilię, wino i dodać cukier. Wymieszać. Połączyć suche z mokrym.
Piec w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut.
Idealne z polewą czekoladową. (Rozpuszczam czekoladę z odrobiną mleka.)
Polecam! Pycha!

Komentarze

instagram

Copyright © NIEnaczytana