"SZCZĘŚLIWA 12-TKA CZYLI GWIAZDY NA GWIAZDKĘ" - ANNA DĄBROWSKA - "JUTRO BĘDZIEMY SZCZĘŚLIWI"


Tradycja mówi, że na stole wigilijnym powinno być 12 potraw. A jak było w Twoim domu rodzinnym?

A.D: Spędzałam wieczór wigilijny u babci. Na stole było mniej potraw, nie potrafię dokładnie oszacować ile, ale zapewniam, że były pyszne.

Czy kontynuujesz tę tradycję u siebie w domu?

A.D: Mam to szczęście, że moja rodzina zostaje zapraszana na Wigilię w gości, więc cały ten chaos związany z gotowaniem i pieczeniem jakby mnie omijał.
Jaka jest Twoja ulubiona potrawa wigilijna?

A.D: Zdecydowanie barszcz z grzybowymi uszkami.

Jaka jest Twoja ulubiona tradycja kojarzona z Bożym Narodzeniem ?

A.D: Wypatrywanie pierwszej gwiazdki, wspólne strojenie świątecznego drzewka oraz łamanie się opłatkiem.
Czy jako dziecko czekałaś na „pierwszą gwiazdkę” ?

A.D: Oj tak. Pamiętam jak wyczekiwałam tego małego punkciku na niebie. Kiedy dowiedziałam się, Że Gwiazdor/Mikołaj nie istnieje, zaprzestałam czekać na pierwszą gwiazdkę i Święta straciły trochę magii…

Zdania na temat tego kto przynosi prezenty pod choinkę są podzielone. Aniołek, Mikołaj, Gwiazdor w Poznaniu. A jak jest u Ciebie ?

A.D: Gwiazdor.

Jaki byłby Twój wymarzony prezent pod choinką? A może już  taki dostałaś?

A.D: O niektórych prezentach nie wolno mówić otwarcie, bo się nie spełnią. Także będę milczała…

Co jest w Twoim odczuciu najważniejszą rzeczą w czasie Świąt?

A.D: Bliskość. Wspólne spędzenie czasu w najbliższym gronie, wolne od Instagrama ,Facebooka i innych social mediów. Atmosfera. Każdy z nas stara się być miłym, nawet do osoby, której nie darzy się specjalną sympatią. Śnieg. Musi być śnieg, by czuć, że to są takie prawdziwe, bajkowe Święta.

Czy lubisz przygotowania do Świąt? Dekoracje, ozdoby, czyli wszystko to co tworzy ten szczególny nastrój?

A.D: Jasne, że uwielbiam. Najbardziej kocham latarenki, świeczniki i wszystko to, do czego można włożyć świeczki :)

Czy wykonujesz samodzielnie jakieś ozdoby choinkowe lub dekoracje świąteczne?

A.D: Nie. Moja manualność to słaby punkt. Od zawsze parzyła mnie igła z nitką, druty i ręczne robótki.

Co sprawiło, że zdecydowałaś się  napisać książkę w świateczno-zimowym klimacie?

A.D: Miałam ochotę napisać spokojną książkę, która otworzy Czytelnikom oczy na pewne istotne sprawy o których zwyczajnie się nie pamięta. Obiecałam też happy end, a w zimowej opowieści jak najbardziej są wskazane szczęśliwe zakończenia.

Jakiego bohatera ze swojej najnowszej świątecznej książki lubisz najbardziej i dlaczego?

A.D: Ojca Zuzy. Dlaczego? Gdyż nie ocenia powierzchowności, a patrzy na głębię człowieka. Poza tym był bardzo przyjacielski i konkretny, a takie cechy charakteru są cenne.


Dziękuję bardzo za udział w wywiadzie.

Bardzo dziękuję za możliwość wzięcia udziału w tym wywiadzie. Pozdrawiam wszystkich Czytelników NIEnaczytana oraz Ciebie, Asiu.

ZAPRASZAM NA FANPAGE AUTORKI
https://www.facebook.com/annadabrowska.autor/
 

Komentarze

instagram

Copyright © NIEnaczytana