"Innymi słowy. Niezwykłe słowa z różnych stron świata" - Yee-Lum Mak

Czy wiesz czym jest 'TSUNDOKU'? Czy umiesz jednym słowem nazwać 'tęsknotę za domem, do którego nie można już powrócić, za miejscem, które być może nigdy nie istniało'?

Czasem znajdujemy się w sytuacji, w której chcielibyśmy jednym słowem określić nasz stan ducha, czy opisać krótko dane zjawisko. Często jednak język polski nie daje nam takiej możliwości. Kiedy wzięłam do ręki książkę „Innymi słowy. Niezwykłe słowa z różnych stron świata” nie sądziłam, że tak mnie wciągnie. Podobnie zareagował mój 9 – letni syn, który początkow stwierdził, że książka NA PEWNO nie jest dla niego, do tego jest zbyt 'cienka'. Ale kiedy zaczęłam ją przeglądać, on także z zainteresowaniem zerkał mi przez ramię. Doszło nawet do tego, że zabrał mi książkę i przybiegał co chwilę zadając pytanie: mamo, a czy wiesz co znaczy …?
Książka "Innymi słowy" to książka niezwykła. Posiada zaledwie 64 strony, ale swoją zawartością może wzbogacić słownictwo dziecka, ale także rodzica. To fajna przygoda po krajach, językach obcych, uczuciach i stanach, które na co dzień opisujemy kilkoma zdaniami. Dzięki jej lekturze poznajemy nowe, nieznane dotąd słowa, które są nowością nawet dla osób posługujących się biegle np. językiem angielskim lub niemieckim.
Ponieważ niektóre z nich trudno wymówić i zapamiętać, idealnym rozwiązaniem dla naszych pociech z pewnością stanowi słowniczek, który znajduje się na końcu książki. Pojęcia są podzielone na języki, z których pochodzą, mają również odnośniki do stron, na których znajdziemy ich wyjaśnienie.

Dla kogo jest ta pozycja wydawnicza? Myślę, że spokojnie mogą sięgnąć po nią dzieci, zarówno chłopcy jak i dziewczynki, które są ciekawe świata i chętnie poznają nowe definicje i słowa. „Innymi słowami” jest pięknie wydana – twarda oprawa oraz kartki ozdobione nieszablonowymi ilustracjami sprawiają, że jest to miła dla oka lektura. Polecam wszystkim małym odkrywcom!
Jako czytelnika, moją uwagę przykuło najbardziej słowo 'TSUNDOKU' (rzeczowinik, j.japoński), który oznacza: „kupowanie książek i nieczytanie ich; gromadzenie nieprzeczytanych książek na półkach, szafkach nocnych lub podłodze”. W moim przypadku ma zastosowanie głównie „gromadzenie”. ☺

Książkę możecie zamówić tutaj ➡ Innymi słowy. Niezwykłe słowa z różnych stron świata

Tytuł: „Innymi słowy .Niezwykłe słowa z różnych stron świata”
Liczba stron: 64
Wiek: 8-11 lat
Ilustrator: Kelsey Garrity-Riley Tłumacz: Michał Rusinek, Kuba Rusinek 

Ze egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu EGMONT.  

https://egmont.pl/

Komentarze

instagram

Copyright © NIEnaczytana