TU DZIEJE SIĘ MAGIA, czyli moje miejsce do pisania - SYLWIA WINNIK - "DZIEWCZĘTA Z AUSCHWITZ"


Twoje ulubione miejsce do pisania to ...?

Najczęściej piszę przy jadalnianym stole - to wynika z konieczności korzystania z wielu książek i papierów, które są rozłożone dookoła. Najchętniej jednak jeśli mogę, wybieram naszą zieloną sofę przy dużym oknie w salonie. Mogę pisać wygodnie i spoglądać w każdej chwili na las, co bardzo lubię i widok ten działa kojąco.
 
2. Podczas pisania „podręczy must have” to … ?

Tradycyjnie herbata - ale w ulubionym kubku z kotem. Koniecznie z pomarańczą, miodem i imbirem.

3. Na czym najczęściej notujesz swoje pomysły dotyczące książek ? 

Najczęściej notuje w notesie. Zazwyczaj jest to specjalny, wyjątkowy notes kupiony na tą okoliczność. A najbardziej nietypowa rzecz na której zapisałam bardzo ważne hasło, aby mi nie umknęło ? Chyba kredką do oczu po lusterku.
4. Moje natchnienie czerpię z … ?

Z natury. Z ludzi. Z obserwacji świata. Staram się dostrzegać to co ważne i piękne.
 
5. Najczęściej piszę … ?

Nocą.

6. Proszę opowiedz w kilku słowach o swojej nowej książce.

„Dziewczęta z Auschwitz” to wspomnienia kobiet, które przeżyły niemiecki obóz zagłady Auschwitz-Birkenau. Każda z historii jest inna. Te wspomnienia ukazują wiele cierpienia i bez ogródek obnażają obozowe życie z perspektywy kobiety. To jest dramatyczne. Ale pokazują też siłę woli, chęć życia, bezinteresowną pomoc drugiemu człowiekowi - i to jest piękne. Wszystkie kobiety z którymi rozmawiałam były Polkami, ale bohaterki niejednokrotnie wskazują też na okrutny los Żydów, a także innych narodowości. Choć we wspomnieniach czytelnicy odnajdą wiele smutnych, przerażających opisów, książka jest napisana niczym powieść wojenna, dzięki czemu nieco łagodzi odbiór najbardziej dramatycznych wątków. Dla mnie historia to ludzie. I przez pryzmat człowieka starałam się przekazać wspomnienia kobiet, żywych świadków historii.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

https://www.facebook.com/winniksylwia/

Komentarze

  1. Bardzo chcę przeczytać książkę autorki ;) To musi być niezwykle emocjonalna pozycja.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram

Copyright © NIEnaczytana