"Świąteczne zmysły" - Agnieszka Krawczyk

Zatrzymane w kadrze - szczególne świąteczne wspomnienie?
Moje niezwykle przyjemne wspomnienie wiąże się akurat z Sylwestrem – zostawałam wtedy na noc u dziadków, bo rodzice szli na bal. Pamiętam jak obudziłam się pewnego razu o północy i usłyszałam, jak bije Dzwon Zygmunta, zerwałam się z łóżka i patrzyłam, jak pada śnieg za oknem. To była magiczna chwila, wtedy kojarzyła mi się z piosenką „White Christmas”, której polskie słowa brzmią: „Nasz mały pokój lśni blaskiem/tęczą kolorów drzewko gra/bije zegar z daleka/ każdy z nas czeka/ co Nowy Rok nam da?”
Jaka melodia kojarzy Ci się ze świętami?

Przyznam, że bardzo lubię świąteczne piosenki – moja ulubiona stacja radiowa nadaje je już chyba ze dwa tygodnie przed świętami, co cudownie buduje nastrój. A więc te wszystkie: „Rudolf, the red nosed reindeer”, „Let it snow”, “Anioł z Bogiem” I tak dalej. Oczywiście mam też swoją ulubioną kolędę, jest to “Bóg się rodzi”. W naszej rodzinie się tak utarło, że zawsze słuchamy przy kolacji wigilijnej kolęd w wykonaniu zespołu “Alibabki”.

poCZUJ ducha świąt. Jakie emocje towarzyszą Ci podczas świąt? 
 
Jakie emocje towarzyszą Ci podczas świąt? Optymizm, miłość, poczucie wspólnoty. Tak chyba mogłabym to w skrócie określić. To dla mnie magiczny czas, kiedy wszystko musi się udać, a czas płynie inaczej. Cudowna chwila w roku, kiedy po prostu możemy zwolnić i mieć czas dla siebie i bliskich.

Jaki zapach kojarzy Ci się przede wszystkim ze świętami? 

Choinki lub świerkowego stroiku. Oprócz tego zapach świec i śniegu. Wiem, że śnieg nie pachnie, ale proszę wyjść wieczorem w świąteczny dzień na zewnątrz. Gdy spadnie świeży śnieg, a jeszcze do tego chwyci mróz, czuje się w powietrzu taką chłodną świeżość. Gdy w to jeszcze wplecie się zapach choinki, piernika, cynamonu i pomarańczy – to już niczego nie brakuje.
 
                                        Ulubione smaki świąt?

Ja najbardziej lubię kompot z suszu, to dla mnie nieodłączny element każdej Wigilii. Co ciekawe u mnie w domu nie przyrządza się go poza świętami. Lubię też smak sosu grzybowego i pierogów z kapustą.



Co jest dla ciebie najważniejsze w czasie świąt, co odbierasz SZÓSTYM zmysłem?

Naprawdę mam wrażenie, że w święta czas trochę zwalnia. Czuję wtedy wielki spokój i poczucie spełnienia. Mam czas dla bliskich, mogę się cieszyć spotkaniami z nimi. Właśnie chyba radość to jest ten tajemniczy element, który sprawia, że ten okres w roku jest tak wyjątkowy.

Komentarze

  1. Dziękuję za ten śliczny wywiad i zwierzenia świąteczne mojej kochanej autorki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram

Copyright © NIEnaczytana